ייעוץ פיננסי למשפחות

בשנים האחרונות אנו רואים לא מעט משפחות אשר מבינים כי ייעוץ פיננסי למשפחות הינו תנאי הכרחי למשפחה מאושרת המתנהלת נכון וחכם בצורה כלכלית. כלכלת המשפחה נחשבת ללב ליבו הפועם של הבית ומשפיעה לא מעט על מצב הרוח ועל שאר האינטראקציות החברתיות בהן משתתפים בני המשפחה. בשנים האחרונות אנו פוגשים לא מעט משפחות אשר מרגישות כי הן נמצאות במבוי סתום ואינן שורדות את החודש, הבנקים מתקשרים מספר פעמים בשבוע, המחאות שחוזרות ואלו רק על קצה המזלג. דרך ייעוץ פיננסי למשפחות ניתן להפוך את המטבע ולנתב את הדרך הנכונה והחכמה ביותר להתנהלות הכלכלית במשפחה. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות, בדיוק לשם כך קאסם אלשאעפי עושה לכם מעט סדר בבלאגן.

 

האם המשפחה שלנו צריכה ייעוץ פיננסי?

במרוצת השנים פגשנו לא מעט משפחות אשר תהו האם הם צריכים ייעוץ פיננסי או שמא מדובר במהמורה אחת קטנה שתחלוף, אם אנחנו נרד לעומקם של הדברים אנו נגלה כי כל אדם וכל משפחה צריכה ייעוץ פיננסי. אין זה משנה אם המצב שלכם בבנק משמח במיוחד או שמא אתם סובלים מהמחאות חוזרות. ייעוץ פיננסי יכול לקחת את המשפחה ולקדם אותה אלפי מונים מבחינת התנהלות כלכלית. לכן התשובה היא כן – כל משפחה צריכה ייעוץ פיננסי וכלכלי אשר יעזור לה לנתב את הדרך בצורה נכונה וחכמה בהתאם לצרכים שלה.

 

החשיבות בעבודה עם בעל מקצוע בעל ניסיון ומוניטין בתחום

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של בעלי מקצוע אשר מציעים שירותי ייעוץ פיננסי יחד עם זאת קל מאוד ללכת לאיבוד, ישנה חשיבות גבוהה בעבודה עם בעל מקצוע בעל ניסיון ומוניטין בתחום. במרוצת השנים פגשנו עשרות ואף מאות משפחות אשר בחרו לנסות לתקן את המצב הכלכלי שלהן לבדן ומצאו את עצמן מפסידות לא מעט כסף, זמן ומשאבים. כמו כן פגשנו משפחות אשר הלכו אל יועצים ללא שום ניסיון והשכלה פיננסית, התוצאות היו דומות גם במקרה הזה. לכן אנו ממליצים לכם לגשת אך ורק אל בעל מקצוע בעל ניסיון ומוניטין בתחום אשר מתהדר "בקבלות" בתחום.

 

איך לבחור בעל המקצוע המתמחה בייעוץ פיננסי למשפחות?

החלטתם לגשת אל ייעוץ פיננסי למשפחות יחד עם זאת מחיפוש קטן בגוגל עושה רושם כי ישנם לא מעט בעלי מקצוע אשר מציגים את עצמם "כמנטורים" ואלו שיובילו אתכם כל הדרך להצלחה כלכלית במשפחה. קל ללכת לאיבוד בין כל ההיצע הזה, בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם מספר נקודות שיעזרו לכם לבחור את בעל המקצוע הטוב ביותר עבורכם:

  • ניסיון ו-ותק בתחום הפיננסי לצד עולמות הייעוץ – כאשר אנחנו מחפשים יועץ פיננסי למשפחה שלנו אחד הדברים עליהם אנו נרצה לשים את הדגש הם הניסיון לצד הותק של אותו בעל מקצוע בעולמות הפיננסים לצד עולמות הייעוץ. אנו נרצה לעבוד עם אדם המתמחה בתחום אשר עבד במרוצת השנים עם מאות ואף אלפי משפחות בתחום וקידם אותם כל הדרך להצלחה הכלכלית. כמו כן אנו נרצה לעבוד אך ורק עם בעל מקצוע בעל ניסיון אקדמי, פרקטי ומעשי בעולמות הכלכלה.
  • מוניטין בתחום – אין מן הנמנע כי יועץ בעל ניסיון לצד ותק בתחום צבר לעצמו מוניטין, אנו נרצה לעבוד אך ורק עם בעל מקצוע בעל מוניטין גבוה בתחום. תוכלו למצוא לא מעט מידע אודות המוניטין של היועץ ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש.
  • בקשו לדבר עם חוג לקוחותיו – לא מספיק לבדוק את המוניטין באינטרנט מאחר ומראה עיניים יכול לפעמים להטעות, אנו לרוב נרצה לבקש לדבר עם חוג לקוחותיו של היועץ. יועץ בעל ניסיון ומוניטין בתחום לא יהסס "להשוויץ" בחוג לקוחותיו ויפנה אתכם אל משפחות מרוצות שכבר עברו את השינוי ושמחות על כל רגע. כך תוכלו לקבל לא מעט אינדיקציה אודות התהליך אותו אתם הולכים לעבור עם היועץ.
  • אין שני לרושם ראשוני – אנו מאמינים כי אחד הדברים החשובים ביותר הוא הרושם הראשוני, לכן עוד לפני שאתם סוגרים ייעוץ פיננסי כזה או אחר אנו מציעים לכם להגיע באופן עצמאי כמשפחה אל היועץ ולהכיר אותו ואת פועלו. במהלך ההיכרות תקבלו את הרושם הראשוני על היועץ, על הניסיון שלו בתחום וגם על האנרגיות שלו – אם יש לכם ספק לגבי אחד מן הדברים תוכלו להמשיך הלאה אל היועץ הבא, בהנחה ולא – מזל טוב, מצאתם את היועץ שלכם.
  • קרבה דמוגרפית – אם אתם גרים בחיפה אין מן הנמנע שתחפשו יועץ פיננסי אשר גר בקרבת מגוריכם ולא באזור הדרום, יועץ פיננסי אשר גר בקרבת מגוריכם יכול לתת לכם מעטפת מלאה לצד זמינות וניידות כאשר ידרש.
  • זמינות ומעטפת מלאה – בדקו כי בעל המקצוע איתו אתם עובדים מספק עבורכם זמינות ומעטפת מלאה לאורך כל ימות השבוע וגם לאחר הרגע שבו ההתקשרות שלכם נגמרה. כך תוכלו לדעת שיהיה עבורכם איש קשר הזמין לאורך כל הזמן וכן אדם שאתם מרגישים איתו בנוח שתוכלו להתייעץ איתו בכל עת.
  • הבנה בתחום הפיננסי (אקדמי לצד קורסים) – אין מן הנמנע שהיועץ איתו אנו נעבוד יהיה בעל הבנה רחבה בתחום הפיננסים הן מבחינה אקדמית והן מבחינת קורסים והשתלמויות שונות אשר הוא לקח בתחום. עלינו לזכור כי עולם הכלכלה נחשב אחד העולמות הגדולים והמגוונים ביותר ולכן אנו נצטרך לעבוד אך ורק עם בעל מקצוע אשר חקר ולמד את התחום מספר שנים – אותו אדם ידע לתת לנו את הכלים אותם אנו צריכים תוך כדי אפיון והגדרת הצרכים שלנו

 

ייעוץ פיננסי למשפחות – מה הם הדברים אותם אנו נרצה להשיג?

החלטתם לגשת אל ייעוץ פיננסי למשפחות ואתם תוהים מה הם הדברים אותם תשיגו בסוף התהליך ו/או במהלך התהליך עצמו. במהלך ייעוץ פיננסי אנו נהנה ממגוון רחב של יתרונות אשר יהפכו את ההתנהלות והחיים הכלכליים של המשפחה לפשוטים וטובים הרבה יותר:

  • להגשים את המטרות הכלכליות של המשפחה – כאשר אנחנו עוברים תהליך של ייעוץ פיננסי יחד עם בעל המקצוע המתמחה בתחום אנו לרוב נגדיר את המטרות שלנו לפרקי זמן משתנים, מטרות ריאליות לטווח הקצר, לטווח הבינוני וגם לטווח הארוך. כל המטרות יהיו באפיון מלא יחד עם בעל מקצוע המתמחה בתחום ובצורה ריאלית והגיונית בהתאם ליכולות שלנו. זהו למעשה השלב בו אנו מגשימים את כל המטרות שלנו בהתאם לצרכים המשפחתיים שלנו – בין אם מדובר ביציאה מהמינוס ובין אם בניתוב כלכלי של הכסף המשפחתי להשקעות ושאר ירקות.
  • למנוע חוסר יציבות וביטחון במשפחה – ניתן להגיד כי כסף הינו נושא רגיש בכל משפחה וכל בית בישראל, כאשר המצב הכלכלי לא טוב אנו רואים לא מעט בעיות משפחתיות אשר צצות עם הזמן. אין ספק כי כסף הוא לא הסיבה היחידה לריבים בבית אך יחד עם זאת אנו למדים כי ישנם לא מעט ריבים בגלל כסף ו/או כתוצאה מלחץ וסטרס בגלל מצבים כלכליים לא פשוטים. אנו למדים כי לא מעט זוגות מפרידים כוחות במהלך חיי הנישואין בגלל ויכוחים כספיים, כמו כן לא מעט ריבים משפחתיים נשענים על אלו.
  • הקניית כלים פיננסים – לא מספיק רק להגדיר מטרת ולעלות על דרך הישר, במהלך ייעוץ פיננסי משפחתי אתם תעבדו עם יועץ אשר יעבוד איתכם ללא לאות ויקנה לכם כלים פיננסים אשר יהפכו את החיים הפיננסים שלכם לפשוטים הרבה יותר. בין הדברים אותם אתם תלמדו – איך לגשת בצורה נכונה אל הכסף שלכם, איך להשקיע את הכסף בצורה חכמה ונכונה, איך לבחור את סל הקניות הטוב ביותר עבורכם, ניהול דוחות כספיים ועוד מגוון רחב של כלים פיננסים מתקדמים אשר ישדרגו את חייכם אלפי מונים.
  • חינוך פיננסי לילדים שלנו – על מנת שילדינו לא יגיעו למצב הזה בעתיד, לאחר שתקבלו את כל הכלים הפיננסים המתקדמים ותגשימו את המטרות לטווח הקצר, הבינוני וגם הארוך תוכלו להשתמש באותו מידע וכלים אותם רכשתם ולהעביר אותם לילדים שלכם. כתוצאה מכך יהנו הילדים שלכם מתפיסה נכונה ובריאה של כלכלה ויוכלו לתכנן את העתיד הפיננסי שלהם בצורה חכמה ונכונה.

 

מה הם הדברים שנעשים במסגרת ייעוץ פיננסי למשפחה?

ייעוץ פיננסי למשפחה הפך בשנים האחרונות לאחד הטרנדים הבולטים ביותר, הלכה למעשה אנו שמחים כי זהו המצב מאחר ואלפי משפחות בישראל החליטו כי נמאס להם לשרוד מהלוואה להלוואה והגיע הזמן לבנות תוכנית חכמה, איכותית ומושכלת בכל הקשור למצב הפיננסי של הבית. כאשר אנחנו מדברים על ייעוץ פיננסי למשפחה אנו מדברים על מלאכה לא פשוטה במיוחד אשר טומנת בחובה לא מעט אתגרים. בין הדברים אותם אנו נצטרך לעשות:

  • אפיון של המצב הנוכחי – אנו נצטרך לעבוד יחד עם יועץ פיננסי אשר ישב יחד איתנו, יכיר את כל בני המשפחה, את ההרגלים שלהם, את המצב הכלכלי שלנו (הכנסות, הלוואות, הוצאות), כך ידע אותו יועץ איך להמשיך ולגשת בצורה נכונה וחכמה יותר אל המשך המלאכה.
  • הגדרות יעדים ומטרות – לאחר שנשב עם היועץ על המצב הכלכלי המדויק של המשפחה אנו נרצה להגדיר מטרות ויעדים ריאליים, מטרות לטווח הקצר, לטווח הבינוני וגם לטווח הארוך. כאשר בכל פעם אנו נסמן וי על כל אחת מן המטרות אותן אנו הגשמנו.
  • בניית תוכנית עבודה מסודרת – לאחר שאנחנו יודעים במדויק מה הוא המצב הנוכחי והגדרנו יעדים ומטרות אנו נבנה יחד עם היועץ תכנית עבודה מסודרת בה נגדיר לפרטי פרטים את הדברים אותם אנו צריכים לעשות, את השלבים בהם אנו נפעל לשם הגשמת כל המטרות והיעדים שלנו.
  • מזל טוב – לאחר שבניתם תוכנית עבודה מסודרת ועבדתם לפיה לאורך זמן אפשר להגיד מזל טוב, הצלחתם להגשים את כל היעדים שלכם. עכשיו הזמן לחשב מסלול מחדש ולקבוע יעדים מחודשים!

 

אמרתם ייעוץ פיננסי משפחתי אמרתם קאסם אלשאפעי

קאסם אלשאפעי הפך בשנים האחרונות לבחירתם הטבעית של עשרות משפחות ברחבי הארץ, קאסם הינו בוגר אוניברסיטת בן גוריון והאוניברסיטה הפתוחה במספר תחומים אקדמיים ומקצועיים. כיום קאסם נותן קשת רחבה של שירותים ומעטפת מלאה בכל הקשור לעולם הפיננסים והעסקים. קאסם משמש כמאמן אישי ועסקי, יועץ לכלכלת המשפחה, יועץ במעוף, מרצה באוניברסיטה הפתוחה, יועץ משכנתאות ואף מנהל ומייסד "גשרים לאקדמיה" למתן שירותי חינוך פיננסי למוסדות חינוך וארגונים.

אנו מזמינים אתכם להצטרף אל עשרות משפחות אשר בחרו נכון ושינו את החיים שלהם מן הקצה אל הקצה – זה הזמן לבחור קאסם אלשאפעי.

 

ייעוץ פיננסי למשפחות
דילוג לתוכן